tisdag 2 februari 2010

Konstiga läkare.

Läkare är väl ändå en sort för sig?

Vissa är hur trevliga som helst och jätte bra och sociala och så finns det dem som är tysta skumma och man får dra orden ur.
Igår trodde ju jag att Elliot var så gott som bra och kunde gå till dagis idag men så somnade han och sov middag när han sedan vaknade så grät han och klagade på ont i örat. När han inte gav sig så frågade jag om vi skulle åka till doktorn med örat och det ville han ( han tycker inte om doktorer annars och brukar bli kärnfrisk så fort jag nämner doktorn ). Då vi faktiskt fick tid bara en timma efter jag ringt så fick vi ge oss iväg till vårdcentralen trots att jag inte vill köra i detta vedervärdiga bil väder. Tycker det är jätte obehagligt.


När vi kom ner skulle dom nästan stänga och då vi kom in till läkaren så var det just en sån där gammal smal doktor som inte säger mer än absolut nödvändigt....
Man tror att de aldrig någonsin träffat ett barn och är hur opedagogiska som helst.


Då jag försökte dra ur ord ur honom uppfattade jag så mycket ialla fall, att Elliot har öroninflammation. När jag sedan frågade honom om ett läkarintyg eftersom försäkringskassan är en precis lika udda inrättning som denna läkaren och behöver läkarintyg då man varit hemma i 5 dagar med sitt barn eftersom de räknar helgen med så säger gubben att Elliot nog kunde gå till dagis redan imorgon??????????


Då förstår jag plötsligt varför så många snoriga halv sjuka stackars barn är på förskolan varje dag och inte är hemma och vilar upp sig med sina föräldrar. För om doktorn säger så (som för övrigt inte vet överhuvudtaget vad dagis handlar om) så måste ju det stämma!?


Nej inte för mig ialla fall, jag är hemma idag med mitt lilla troll och skulle han behöva vara hemma mer så han inte blir sjuk IGEN så ringer jag ner till VC.

Fy för sådana udda människor.


Idag blir det väl lite plock som vanligt och sedan promenad med vovvarna.
Längtar tillbaka till jobbet lite nu faktiskt, så imorgon går jag så får Björn vara hemma om det behövs.






Chica är för övrigt en utmärkt draghund ;)

Här följer lite bilder på mina vänner.

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Tur att ni ändå kom iväg till doktorn så snabbt, så han frisknar till ordentligt snart. William vill ju leka varje dag:)
    Nu ska jag strax iväg till jobbet och en låång arbetsdag....
    Ha det gott och krya på Elliotk Kramar

    SvaraRadera
  2. Den där doktorn vet nog inte hur det är på förskolan... Krya på er!

    SvaraRadera